Sabtu, 03 Januari 2015

Dari membaca dan mendengar, Aku rindu ~

12 Rabiul Awal ..

Aku pernah membaca :
Hari ini kau dilahirkan.
Kemuliaan telah hadir tuk selimuti bumi.
Yg bawa cahaya tuk sirnakan kegelapan.
Yg kn Hancurkan kekufuran tuk ciptakan rasa ketauhidan.

Aku pernah membaca :
Parasnya tampan.
Lisannya penyayang.
Pribadinya menyejukkan. Menentramkan.

Aku pernah baca :
Ia pemerhati semua insan.
Inginkan keselamatan kita.
Keselamatan akhir di akhiratmu.
Dan jga keselamatan awl diduniamu.
Yang dukamu pedih baginya,
pilumu sayat hatinya.
Dan deritamu tk prnh diinginknnya .

Aku pernah baca :
Hidupnya tak mudah.
Dihina sana dihina sini.
Di lempar sana dilempar sini.
Tubuh luka berlumur darah.

Namun,Yang aku dengar :
Kau lempar senyum sana senyum sini.
Memanjat doa ke penggenggam hati .
Agar nnti lahir org org yg perdulikan agama ini dikemudian hari.

Ya.
Dari membaca aku tau ttgmu.
Dari mendengar aku mengenal ttgmu.
Hnya saja, mmbca dn mndgr buat ku rindu .

Membca dn mndengar buat ku rindu ..
Ingin bertemu..
Layaknya sahabat yg hidup bersamamu..

Ingin mendekap ..
Layaknya sahabat , yg mendekapmu di hari hri sblm penjemputanmu ..

Ya .
Dari membaca aku mengenal mu .
Dari mendengar aku tau ttgmu
Dan aku pernah baca :

"Aku merindukan saudaraku. Yg hidup stelah ku dn tk prnh bertatap muka, nmun mreka beriman kpadaku ."

Aku pernah baca ..
"Ummati ummati ummati "
Terlontar di lisan lembutmu

Ya . Aku mencintaimu.
Smga ruhku mmpu mnemui mu di akhir nnti .
Selamanya, mmbersamaimu ..

0 komentar:

Posting Komentar

 
;